قبل از شروع درمان ارتودنسی

قبل از شروع درمان ارتودنسی

 

قبل از شروع درمان ارتودنسی باید چه کار کنیم؟ برای انجام درمان ارتودنسی باید به یک سری از پیش نیازها بپردازیم. اگر قصد دارید که درمان ارتودنسی را آغاز کنید اما نمی دانید که پیش از شروع درمان، چه اقداماتی را باید انجام دهید، با ما همراه باشید تا در ادامه، از اقدامات لازمی که قبل از شروع درمان ارتودنسی باید انجام داد، آگاه شوید.

پیدا کردن یک متخصص ارتودنسی خوب برای تشخیص نیاز به درمان ارتودنسی

اولین و مهمترین قدم پیش از درمان ارتودنسی این است که ببینید اصلا نیازی به این درمان دارید یا خیر. درمان ارتودنسی توسط ارتودنتیست انجام می شود. بنابراین اگر حس می کنید که مشکل فکی دارید، یا دندان هایتان به هم ریخته اند و به طور مرتب روی هم قرار نمی گیرند، ابتدا باید به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کنید. برای آگاهی از ویژگی های بهترین متخصص ارتودنسی این مقاله را مطالعه کنید.

متخصص ارتودنسی با معاینه دندانها و فکهای شما و در صورت لزوم با تهیه کست های گچی، رادیوگرافی و فوتوگرافی های لازم، به شما در مورد نیاز به ارتودنسی و انواع روشهای آن توضیحات لازم را خواهد داد.

مراجعه به دندانپزشک

بعد از این که متخصص ارتودنسی تشخیص داد که درمان ارتودنسی برای شما الزامی است، شما را به دندانپزشک ارجاع می دهد تا دندان هایتان به طور کامل از پوسیدگی ها و جرم های تشکیل شده از پلاک های دندانی، پاک شود. در طی این جلسات که بستگی به تعداد و شدت پوسیدگی های دندانی دارد، هر گونه خرابی دندان ها توسط دندانپزشک اصلاح می شود.

کشیدن دندان عقل در برخی از بیماران

اگر ارتودنتیست تشخیص دهد که دندان عقل شما قبل از شروع درمان ارتودنسی نیاز به جراحی دارد، حتما باید آن را خارج کنید. کشیدن دندان عقل یا جراحی آن، مانع از فشار به سایر دندان ها در افرادی که فک کوچکی دارند، می شود. حتی اگر هنوز دندان عقل شما نهفته است، ممکن است لازم باشد که قبل از شروع ارتودنسی بیرون کشیده شود چرا که ممکن است در درمان ارتودنسی، خلل ایجاد کند. تشخیص این موضوع به عهده متخصص ارتودنسی است.

آمادگی در زمان درمان ارتودنسی

درمان ارتودنسی یک درمان طولانی مدت است. درمانی که نیاز به صبر و شکیبایی بیمار دارد و تغییرات در طی درمان بتدریج و آهسته رخ می دهند. از این رو بیمار باید با آمادگی کامل درمان ارتودنسی را آغاز کند و متعهد باشد که در این دوران، مرتب به جلساتی که از پیش تعیین شده است برود. همچنین باید به رعایت دقیق بهداشت دهان و دندان ها و نیز عمل به دستورات ارتودنتیست کاملا متعهد باشد.

احساس اعتماد و راحتی با ارتودنتیست

بیمار باید از مهارت و دانش ارتودنتیست خود مطمئن باشد و به وی اعتماد کامل داشته باشد. همچنین باید با وی احساس راحتی کند و هر گونه ترس خود درباره درمان ارتودنسی را با ارتودنتیست خود در میان بگذارد و سوالاتی را که وی را می آزارد، از او بپرسد. این مساله هم بسیار مهم است که از نتیجه نهایی کار و اینکه که چه مشکلاتی در این چند سال قرار است رفع شود، کاملا آگاه باشد. متاسفانه بسیاری از بیماران، زمان نامناسبی را برای این درمان آغاز می کنند. زمانی که از نظر روحی اصلا آماده پذیرش آن نیستند و حتی از نتیجه درمان، اطمینان ندارند. اگر از همان ابتدا با ارتودنتیست خود به راحتی صحبت کنید، بسیاری از سوالاتی که در ذهنتان نقش بسته، پاسخ داده می شود و درمان ارتودنسی شما، با بهترین کیفیت انجام خواهد شد.

قبل از شروع درمان ارتودنسی، از روش های درمان آن اگاه باشید.

شاید قبل از شروع درمان ارتودنسی تنها یک نسخه از آن در ذهنتان تصور شود. با شنیدن نام ارتودنسی معمولا به یاد براکت ها و سیم های فلزی می افتیم که ممکن است دیده شدن آنها در دهان برای بعضی از افراد ناخوشایند باشد. اما باید بدانید که برای انجام درمان ارتودنسی چندین روش وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. پس اگر این موضوع برایتان خیلی مهم است می توانید از سایر روشهای درمان ارتودنسی که در این رشته وجود دارند، بهره ببرید. برای انتخاب مناسب ترین روش درمان ارتودنسی برای خود، می توانید با گرفتن وقت معاینه حضوری با یک متخصص ارتودنسی مشورت کنید.

قبل از شروع درمان ارتودنسی از خود عکس بگیرید

از آن جایی که با شروع درمان ارتودنسی در مسیری چند ماهه تا چند ساله قدم گذاشته اید، ممکن است بارها پشیمان یا نا امید شوید اما برای این که درمان را با لذت انجام دهید، کافی است پیش از شروع درمان از دندان های نامرتبی که دارید، با یک لبخند دلنشین، عکس بگیرید. این عکس را نگه دارید تا در طی درمان و پایان درمان تغییرات خود را نسبت به ابتدای کار بررسی کنید و از تغییرات ظاهر خود شگفت زده شوید.

برچسب ها: بدون برچسب
0

یک دیدگاه بنویسید

* آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code