ناهنجاری های فکی

یک متخصص ارتودنسی خوب، چه ویژگی هایی دارد؟

 

دندان های نامرتب و بهم ریخته، مشکلی متداول در بین افراد جامعه است و بسیاری از آنان به درمان ارتودنسی نیاز دارند. به همین دلیل شناخت یک متخصص ارتودنسی خوب، دغدغه مهم این افراد است.

دو سوال مهم در این زمینه برای ما پیش می آید:

چرا متخصص ارتودنسی؟ چرا مهم است که حتما ارتودنسی خود را به دست متخصص با تجربه بسپاریم؟

چگونه یک متخصص ارتودنسی خوب بیابیم؟

چرا متخصص ارتودنسی؟

هر دندانپزشک پس از اتمام دوره دندانپزشکی عمومی می تواند برحسب علاقه خود و از طریق شرکت در آزمون ورودی تخصصی، در یکی از رشته های تخصصی دندانپزشکی ادامه تحصیل دهد. یک ارتودنتیست دندانپزشکی است که پس از قبولی در این آزمون ورودی، دوره 3 تا 4 ساله تخصصی ارتودنسی را در یکی از دانشکده های دندانپزشکی طی می کند و طی این مدت با فراگیری علم ارتودنسی و مباحث تخصصی این رشته که در دوره دندانپزشکی عمومی تدریس نمی شود و پس از درمان تعداد زیادی از افراد نیازمند به درمان ارتودنسی، به عنوان متخصص ارتودنسی فارغ التحصیل می شود. وی سپس در انتهای این دوره در امتحان بورد تخصصی شرکت می کند و در صورت قبول شدن در آن به عنوان متخصص ارتودنسی دارای بورد تخصصی شناخته خواهد شد.

بنابراین یک متخصص ارتودنسی دارای بورد تخصصی مناسب ترین و با صلاحیت ترین فرد برای انجام درمان های ارتودنسی می باشد.

 

چگونه یک متخصص ارتودنسی خوب بیابیم؟

همانطور که بیان شد برای گرفتن بهترین نتیجه از درمان ارتودنسی باید سراغ متخصص ارتودنسی بروید. در ادامه مطلب به نکاتی اشاره خواهد شد که از آنها می توان برای شناخت متخصص ارتودنسی خوب استفاده کرد.

تجربه و مهارت ارتودنتیست

یکی از معیارهای اولیه و مهم در انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب، سابقه کاری وی است. ارتودنسی علمی است که تجربه ارتودنتیست در آن نقش مهمی دارد. یک متخصص ارتودنسی با سابقه، با تکیه بر تجربیات خود که در ارتودنسی بسیار گرانقدر هستند با تشخیص آگاهانه و عملکرد درست، درمان را به بهترین شکل و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهد.

نحوه برگزاری جلسه مشاوره

یک متخصص ارتودنسی خوب، برای بیمار خود وقت می گذارد. این مورد را از همان روز اولی که برای مشاوره می روید، می توانید دریابید. در جلسه مشاوره، متخصص ارتودنسی خوب، شما را به دقت و به طور کامل معاینه می کند و به صحبت های شما در رابطه با مشکلی که در دندان ها و فکین خود احساس می کنید گوش می دهد. سپس طرح و برنامه ریزی درمانی به شما ارائه می شود و به تمامی سوالاتتان در مورد روند درمان پاسخ کامل داده خواهد شد.

این امر نشان از ارزشی دارد که وی برای مراجعین خود قائل است و مطمئنا فردی با این ویژگی ها، در طی درمان نیز با دقت و صرف وقت بهترین و با کیفیت ترین خدمات را ارائه می دهد.

نمونه کارهای یک متخصص ارتودنسی خوب، دیدنی است

یکی از ویژگی های یک متخصص ارتودنسی خوب، نمونه درمان هایی است که وی تاکنون انجام داده است. برای این مورد می توانید در مطب متخصص ارتودنسی، در سایت یا در پیج اینستاگرام وی نمونه درمانهای انجام شده را ببینید.

رضایت بیماران

یکی از مهمترین و موثرترین روشها برای انتخاب متخصص ارتودنسی خوب، رضایت بیماران است. از دوستان و آشنایان خود که نزد متخصصین مختلف درمان ارتودنسی انجام داده اند از میزان رضایت آنها و تجربیاتی که در طی درمان داشته اند بپرسید. حتی می توانید از بیمارانی که برای جلسات درمانی خود مراجعه کرده اند، از عملکرد وی سوال کنید و اطلاعات کاملی درباره رضایت بیماران جمع آوری کنید.

اولویت، سلامت بیمار است!

یک متخصص ارتودنسی خوب، سلامت بیمار را اولویت کار خود قرار می دهد. در طی درمان ارتودنسی، سلامت بیمار را به خطر نمی اندازد و دلسوزانه و متعهدانه کار خود را انجام می دهد. از انجام کارهای غیر ضروری و درمان های اضافه، خودداری می کند و هزینه های اضافه ای را به بیمار تحمیل نمی کند.

صبر و حوصله و صداقت ویژگی همه متخصص های خوب ارتودنسی

درمان ارتودنسی یک درمان طولانی است. مشخصا یک ارتودنتیست خوب باید صبر و حوصله بالایی داشته باشد. شاید یک جلسه درمانی، زمان زیادی به طول بیانجامد. متخصص نباید کلافه شود و یا بی حوصله کارش را انجام دهد. یک متخصص ارتودنسی خوب باید در عین صداقت، تمام گزینه های درمانی را به بیمار ارائه دهد و حق انتخاب را به بیمار دهد.

درک شرایط مالی بیمار

یک متخصص ارتودنسی خوب، شرایط مالی بیمار را درک می کند و روش های پرداخت درمان ارتودنسی را، متناسب با شرایط بیمار در نظر می گیرد. برای درمان ارتودنسی، به فکر انتخاب روش ارزان تر نباشید. این کار را به متخصص بسپارید تا با درک شرایط فعلی شما، بهترین روش را ارائه دهد.

ساعت کاری منظم و زمان بندی مناسب برای درمان بیمار

بیمار، در ساعت های مشخصی که از پیش تعیین شده باید به مطب ارتودنتیست مراجعه کند. یک متخصص ارتودنسی خوب، تعهد کاری دارد و در هر شرایطی، سر ساعت تعیین شده، در مطب حضور دارد. ساعت کاری مشخص وی و نظمی که دارد، باعث درمان به موقع بیمار و رسیدگی بهتر به وضعیت درمانی بیمار می شود.

مطب زیبا، راحت و تمیز

یکی از موارد مهمی که در انتخاب پزشک معالج و بخصوص در انتخاب متخصص ارتودنسی باید مد نظر داشته باشید طراحی داخلی و دیزاین مطب و اتاق انتظار است. این نکته در درجه اول از آنجا حائز اهمیت است که نشاندهنده ارزشی است که آن ارتودنتیست برای مراجعین مطب خود قائل است و طبیعتا کسی که چنین تفکری دارد در امر درمان نیز این گونه خواهد بود. همچنین باید در نظر داشته باشید که شما در طی درمان ارتودنسی که درمان طولانی مدتی محسوب می شود به دفعات به مطب مراجعه خواهید کرد و بنابراین باید حتما به زیبایی، راحتی و نظافت مطب توجه ویژه ای کنید.

 کارکنان خوش برخورد و مسئولیت پذیر و حرفه ای

یکی دیگر از ویژگی های یک متخصص ارتودنسی خوب، انتخاب همکارانی است که محیط مطب را دوستانه و صمیمی تر می کنند. تلطیف فضا به ویژه در برخوردهای اولیه بسیار مهم است. از طرفی همانطور که گفته شد باید محیط مطب پاکیزه باشد و تمیزی در تمام بخش های آن آشکار باشد. وسایل هایی که ارتودنتیست استفاده می کند، باید به خوبی استریل یا ضدعفونی شوند تا موجب انتقال بیماری به افراد دیگر نشود. اینها همه از وظایف تیم مطب هستند و اهمیت انتخاب یک تیم قوی و خوب را به ما خاطرنشان می کنند.

کیفیت مواد و لوازم مورد استفاده

یکی از مواردی که متخصص ارتودنسی خوب رعایت می کند استفاده از مواد و وسایل با کیفیت و ساخت کمپانی های معتبر است. متخصص ارتودنسی خوب هیچگاه کیفیت کار را فدای هزینه نمی کند و تحت هیچ شرایطی از استانداردهایی که باید مواد و وسایل داشته باشند تخطی نمی کند.

وقت اضافه و اضطراری برای بیمار

اگر در حین درمان ارتودنسی، بیمار دچار مشکلات اورژانسی شد، باید در اولین فرصت، تحت درمان ارتودنتیست قرار بگیرد. یک ارتودنتیست خوب، در هر شرایطی برای بیمار اورژانسی خود، زمان می گذارد.

 

برچسب ها: بدون برچسب
0

یک دیدگاه بنویسید

* آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code